Elektroterapia

Stymulacja za pomocą prądu elektrycznego stosowana jest do badania i leczenia tkanki nerwowej i mięśniowej. Stosowana jest powszechnie w terapii fizykalnej do leczenia różnych stanów patologicznych tkanki nerwowo- mięśniowej, polepszenia lokalnego krążenia i zdrowienia tkanek, zmniejszenia bólu, zwiększenia zakresu ruchu i siły mięśniowej. Wiele różnorodnych czynników fizykalnych stosowanych w terapii charakteryzuje się bardzo ważną wspólną cechą, czyli zdolnością do przyśpieszenia zdrowienia uszkodzonych tkanek, choć efekt ten powstaje dzięki różnym mechanizmom. Podstawowe efekty uzyskiwane w tkankach podczas działania energii elektrycznej obejmują zmiany chemiczne, pobudzenie skurczu mięśnia i zmianę percepcji bólu, grzanie tkanek przez działanie prądu wielkiej częstotliwości. Terapia prądem elektrycznym pobudza zdrowienie przez wykorzystanie skutków bioelektrycznych.

Cele elektroterapii:

• działanie na objawy wtórne choroby lub urazu w celu łagodzenia odczuć bólowych,
  • poprawy ukrwienia,
  • zmniejszenia napięcia mięsni szkieletowych poprzecznie prążkowanych i gładkich,
  • pobudzenie skurczu mięsni osłabionych i odnerwionych oraz osiągnięcia korzystnego punktu wyjścia do rozpoczęcia zabiegów fizjoterapeutycznych