Krioterapia

Lokalne zastosowanie zimna znalazło rozległe zastosowanie. Techniki krioterapeutyczne zastosowane we właściwy sposób stanowią bardzo skuteczny środek w leczeniu i rehabilitacji stanów pourazowych i chorób narządu ruchu. Krioterapią określa się głównie zabiegi, które nie niszczą tkanki- rodzaj zabiegu fizykoterapeutycznego. Lokalne zastosowanie temperatur powyżej -100°C w wyniku oziębienia tkanek powoduje zahamowanie objawów ostrego stanu zapalnego. W krioterapii wykorzystuje się obkurczanie naczyń krwionośnych w miejscu schładzania i hamowanie stanów zapalnych.

Zastosowanie krioterapii powoduje:

• zmniejszenie bólu, opuchlizny oraz dodatkowego uszkodzenia tkanek przez niedotlenienie w stanie ostrym,
  • wcześniejsze zastosowanie ćwiczeń czynnych niż w typowej rehabilitacji w stanach ostrych,
  • zmniejszenie bólu i napięcia w ostrym naciągnięciu mięśni,
  • zmniejszenie bólu, opuchlizny i dodatkowego niedotlenienia uszkodzonych tkanek wynikających z operacji ortopedycznej,
  • pomaga w rozciąganiu tkanki łącznej,
  • redukuje ból i kurcze w czasie menstruacji,
  • eliminuje lub minimalizuje rozwój opryszczki (na wargach)
  • minimalizuje ból po iniekcjach

Wskazania:

• świeże oparzenia skóry,
  • RZS,