Terapia Tkanek Miękkich

W wyniku przeciążenia mięśni i stawów, nieprawidłowej pozycji ciała, długotrwałego wysiłku fizycznego, sumujących się mikrourazów , w skutek unieruchomienia, zaburzeń pooperacyjnych, wpływu zimna, niedoboru witamin, w wyniku stresu i wielu innych powstają mięśniowo-powięziowe punkty spustowe. Są to miejsca szczególnej nadwrażliwości mięśniowej które powodują upośledzenie funkcji nie tylko jednego mięśnia ale całych grup mięśniowych, co z kolei upośledza czynność lokomotoryczną organizmu. Punkty te na skutek ucisku mogą wywoływać ból promieniujący. Są one charakterystycznym i diagnostycznym objawem mięśniowo - powięziowych zespołów bólowych. Zaburzenia w obrębie powięzi mogą powodować powstawanie nieprawidłowych napięć, które pociągają struktury kostne w nieprawidłowych kierunkach doprowadzając do kompresji w stawach, powodując ból i dysfunkcję. Skrócone struktury mięśniowo- powięziowe upośledzają kurczliwość mięśnia, osłabiają jego siłę i wytrzymałość. Dodatkowo struktury nerwowe i naczynia krwionośne mogą być uciskane co również zaburza ich funkcję. Zintegrowane techniki diagnozy i leczenia tkanek miękkich wg. Eda Wilsona polegają na likwidowaniu zaburzeń przy użyciu kostek lodu i/lub mikromasażu z bezpośrednio po nich rozciąganiem zajętych mięśni. Metoda ta jest bezbolesna i ma nieoceniony wpływ na dysfunkcje i urazy tkanek miękkich (mięśni, powięzi, ścięgien, więzadeł).

Objawy występowania punktów spustowych:

• ból miejscowy lub przeniesiony
  • napięte i /lub bolesne pasmo mięśniowe
  • osłabienie mięśnia lub grupy mięśniowej
  • miejscowa reakcja w postaci drgania
  • reakcje emocjonalne
  • reakcje układy wegetatywnego, np. pocenie się